
درباره دوره
اقناع چیست؟
به روشی هایی که مخاطب را تشویق به تغییر رفتار، نگرش، باور، ارزش یا دیدگاه می کند اقناع می گویند.
هدف رسانه اقناع مخاطب است. این کار ممکن است با درگیرکردن عقل (منطق) یا احساس مخاطب یا هر دو آنها باشد.
یاد گرفتن زبان اقناع یکی از مهمترین مهارتهای سواد رسانهای است؛ اگر شما بفهمید که یک پیام رسانهای چطور و به چه روش سعی میکند تا شما را قانع کند، به چیزی اعتقاد داشته باشید یا کاری را انجام بدهید، آن وقت شما بهتر و با چشمان بازتر میتوانید تصمیم بگیرید.
لذا شناسایی فنون اقناعی بهکار رفته در پیامها یکی از ضرورتهای تحلیل انتقادی پیام است.
در این جلسه با انواع تکنیکهای اقناعی از جمله اغراق، استفاده از زیبایی، گواهی دادن، ترس، تطمیع، تکرار، طنز، تداعی معنی و … آشنا می شویم.
فایل پاور پوینت این جلسه نیز ار بخش منابع قابل دسترسی و دانلود است.
محتوای دوره
اقناع چیست؟
-
اقناع چیست؟
02:07